woensdag 12 december 2018

Forrester: zeventig procent digitale marketingbudget naar mobiel

Forrester: zeventig procent digitale

Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele

Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele kanaal. Dat verwacht Forrester Research. Omgerekend gaat het om een bedrag van ruim 40 miljard euro.

Dat betreft dan ook nog alleen de landen waar Forrester onderzoek naar deed, zoals Engeland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Spanje en Zweden.

Op dit moment domineert zoekmarketing het domein voor digitale advertenties. Zoekmarketing neemt de helft van het budget voor zijn rekening. Dat wordt wel iets minder, maar de dominantie blijft.

Sociale media via mobiel blijft volgens Forrester tweede viool spelen. Behalve in de VS, waar het in 2019 een leidende positie zal krijgen. Video zal ook een belangrijke rol spelen bij de groei van het mobiele kanaal.